Haberler
Yardımları için genel müdürlük kurulacak
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına bağlı Devlet Yardımları Genel Müdürlüğü kurulması kararlaştırıldı.
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Kararnameyle hibeden krediye, taşınır ve taşınmaz mal tahsisinden ayni desteğe kadar çeşitli devlet yardımlarının daha etkin uygulanması, koordinasyonu, izlenmesi ve değerlendirilmesi için atılacak adımlar belirlendi.Buna göre, devlet yardımlarına ilişkin mükerrerliğin önlenmesi ve farklı devlet yardımı uygulamaları arasında uyumun sağlanmasına yönelik gerekli tedbirler alınacak.
Uygulayıcı kurumlarca devlet yardımı uygulamalarına ilişkin yıllık izleme raporları hazırlanarak, ertesi yılın mart ayı sonuna kadar Başkanlığa sunulacak. Başkanlık da yardımlara ilişkin değerlendirme raporu hazırlayıp, haziran sonuna kadar Cumhurbaşkanı'na takdim edecek.Birden fazla uygulayıcı kurumun aynı sektör veya yatay alanda uyguladığı ve toplam yıllık bütçesi 100 milyon lirayı aşan devlet yardımlarına ilişkin ayrıca üç yıllık dönemleri kapsayacak şekilde yapısal etki değerlendirme raporu hazırlanacak.Devlet Yardımları Genel Müdürlüğüne stratejik görevler
Yardımlar alanında politika geliştirmeye yönelik katkı sağlayacak ve uygulamaları yönlendirmek amacıyla araştırmalar yapacak Genel Müdürlük, uluslararası gelişmeleri de izleyecek.Kurum, devlet yardımı uygulayan kamu kurum ve kuruluşları ve kamu işletmeleri ile faydalananlarla, ilgili taraflar ve sivil toplum kuruluşları arasında iletişim ve koordinasyonu sağlayıp, gerekli görüldüğünde yerinde incelemeler yapacak. Devlet yardımları alanında etki değerlendirme sistemi oluşturulacak.
Genel Müdürlük için, 1 genel müdür, 2 genel müdür yardımcısı, 4 daire başkanı, 70 strateji ve bütçe uzmanı, 40 strateji ve bütçe uzman yardımcısı olmak üzere 117 kadro ihdas edildi.